Vancouver Island - Reisverslag uit Port McNeill, Canada van Gilbert en Mariska van Drogenbroek - WaarBenJij.nu Vancouver Island - Reisverslag uit Port McNeill, Canada van Gilbert en Mariska van Drogenbroek - WaarBenJij.nu

Vancouver Island

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Gilbert en Mariska

14 September 2013 | Canada, Port McNeill

11 september Whistler-Victoria

Vanmorgen hebben we afscheid genomen van ons mooie appartement met het mooie uitzicht en zijn we vertrokken op weg naar Vancouver Island. Onderweg kwamen we langs hele mooie uitzichten, maar heel weinig lookouts, dus we zijn niet heel veel gestopt. We reden dwars door Vancouver en kwamen waarschijnlijk langs onze slaapplaatsen voor volgende week, maar we wisten het huisnummer niet, dus dat zien we dan volgende week wel :-) De reis verliep heel voorspoedig, dus om half 1 stonden we al in de rij voor de veerboot. Mmmm geen tijd dus meer om te lunchen, dat doen we dan wel als we aan de overkant zijn aangekomen. Op de boot zijn we eerst even gaan zitten om wat te drinken en daarna zijn we naar buiten gegaan om de omgeving te bekijken. In het water zagen we wat zeehonden in de verte en verder hebben we genoten van het mooie uitzicht. De anderhalf uur ging ontzettend snel voorbij en toen moesten we al weer terug naar de auto.

Op Vancouver Island zijn we eerst even gestopt voor de lunch en daarna even binnengelopen bij de Tourist Information. De mevrouw daar gaf ons informatie over een Scenic Route naar Victoria, dus die zijn we gaan rijden. Maar helaas reden we telkens fout, dus na de derde keer, hebben we TomTom maar ingesteld voor onze B&B en zijn we daarheen gereden. Het was maar goed dat we TomTom hadden, want de B&B zit echt in de middle of nowhere. Bij de B&B werden we in het Nederlands ontvangen, de eigenaresse was 42 jaar geleden naar Canada geemigreerd. We hebben 2 mooie kamers en delen een badkamer en 'zitkamertje'. Op het terras van onze gastvrouwen hebben we met een mooi uitzicht over de bergen een borrel gedronken. Daarna hebben we in het dorp heerlijk gegeten bij Romeo's. Het was vandaag weer heerlijk weer, met temperaturen tot in de 30 graden, we hoorden later dat het voor deze dag een record temperatuur was, normaal zou het hier in deze periode 17 graden moeten zijn.

Overnachting: Arbutus Hill Bed&Breakfast
Aantal kilometers: 240 km
Weer: onbewolkt 25-30 graden

12 september Victoria

Om half 9 stond ons ontbijt klaar en konden we aanschuiven voor een heerlijk ontbijt. Na het ontbijt zijn we in de auto gestapt en hebben we een nieuwe poging gedaan om de 'Scenic Route' naar Victoria te rijden, deze keer zonder verkeerd te rijden :-) Onderweg hebben enkele stops gemaakt voor foto's, onder andere bij de totempaal in Beacon Hill Park. Aangekomen in Victoria zijn we naar Craigdarroch Castle, een kasteel gebouwd door een Schotse familie die in Canada een fortuin hadden gemaakt. De man was helaas overleden nog voordat het kasteel klaar was en de vrouw heeft er met enkele (klein)kinderen tot haar dood 18 jaar later gewoond. Na haar overlijden hebben de erfgenamen het kasteel en het omringende land verkocht, er heeft daarna een hospitaal, een universiteit en een conservatorium ingezeten. Nu is het een museum dat zoveeel mogelijk met meubels van de familie weer is ingericht. Het was interessant om alle kamers en historie te zien.

Nadat we het kasteel gezien hadden, zijn we weer terug naar Beacon Hill Park gereden om daar even te lunchen. Na de lunch hebben we de auto in Victoria in een parkeergarage gezet en zijn we door de Inner Harbour gelopen. In de Parliaments Buildings hebben we een rondtour gelopen, interessant om te zien. Bij het Royal BC Museum hebben we even wat gedronken en daarna hebben we de totempalen in de tuin bekeken. Bij de totempalen zagen we ook 2 eekhoorns, deze keer met van de grote dikke staarten, erg leuk om te zien. Als laatste zijn we langs het Empress Hotel gelopen en daarna zijn we via de winkelstraat weer terug naar de auto gelopen.

Weer bij onze B&B aangekomen, hebben we weer op het terras een borrel gedronken. Het restaurant van gister was zo goed bevallen, dat we er vanavond weer zijn gaan eten. Heel grappig, we werden naar dezelfde tafel als gister gebracht en ook de serveerster was dezelfde, ze herkende ons ook, dat was wel leuk. We hebben weer heerlijk gegeten!

Overnachting: Arbutus Hill Bed&Breakfast
Aantal kilometers: 68 km
Weer: onbewolkt 24-28 graden

13 september Victoria-Port McNeill

Vandaag stond ons ontbijt om 8 uur klaar en voor die tijd hadden we de auto al ingepakt. We ontbeten samen met de andere gasten uit de B&B, dat was gezellig. Het was weer een heerlijk ontbijt! Op weg naar de snelweg hebben we bij Tim Hortons koffie en warme chocolademelk gehaald voor onderweg en toen konden we gaan rijden voor de langste rit van deze reis. Onderweg zijn we gestopt bij Chemainus, een dorp met 44 muurschilderingen. Om ze allemaal te bekijken moet je een wandeling door het hele dorp maken en daarvoor hadden we niet genoeg tijd, dus hebben we ons beperkt tot de muurschildering rondom de Tourist Information en die op de weg weer naar de snelweg. Toch hebben we wel 15-20 muurschilderingen gezien en de meeste waren ontzettend mooi.

Onderweg hebben we langs de oceaan een broodje gegeten en verder hebben we doorgereden. Rond 16.30 uur kwamen we aan in Port McNeill, waar we eerst even boodschappen hebben gedaan voor het eten en daarna even bij de Tourist Information zijn gaan informeren wat we in de regio kunnen doen de komende dagen. Vervolgens zijn we naar onze cabin gereden, deze staat op een RV park. Het is een ruime cabin, met keuken, woonkamer, badkamer en twee slaapkamers. Vanaf de veranda hebben we een ontzettend mooi uitzicht op de oceaan. We hebben dus lekker op de veranda een borrel gedronken en genoten van het uitzicht. Terwijl we later zaten te eten, zagen we dat het mistig werd en inmiddels kunnen we de campers al bijna niet meer zien.

We drinken nu nog even lekker een kopje thee en leggen zo nog even een kaartje, daarna gaan we lekker naar bed!

Overnachting: Cedar Park Resort Cottages & RV Camping
Aantal kilometers: 481 km
Weer: zonnig met wat bewolking 20-27 graden

• 14 September 2013 - 09:42

Joke En Cor:

Hallo vakantie vierders het gaat goed met jullie,i en genieten met volle teugen ,en een lekker temperatuur dat is hier wel anders heel veel water .Geniet van de. Prachtige uitzichten en ook van elkaar ,en neem er maar een borreltje op .groet van Joke en Cor doeiiiii

• 15 September 2013 - 02:16

Lenora:

Awesome, makes me wish I was there with you all. I went to Craigdarroch Castl, the wood work is gorgeous eh. Someday I hope to take Shane there to see it.