Mistig hier helaas - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Gilbert en Mariska van Drogenbroek - WaarBenJij.nu Mistig hier helaas - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Gilbert en Mariska van Drogenbroek - WaarBenJij.nu

Mistig hier helaas

Blijf op de hoogte en volg Gilbert en Mariska

22 Mei 2015 | Verenigde Staten, Three Rivers

20 mei Groveland - Three Rivers

Google Maps en TomTom hadden een beetje onenigheid over hoe lang we zouden moeten reizen naar onze volgende bestemming (bijna 4 uur vs 6 1/2 uur), dus voor de zekerheid zijn we maar op tijd vertrokken, zodat we zeker bij Kings Canyon NP nog tijd zouden hebben om wat dingen te bekijken. Deze keer zijn we zoveel mogelijk over de snelwegen gereden om zo snel mogelijk te kunnen rijden. En het liep voorspoedig, Google Maps had het redelijk bij het goede eind, dus rond de lunch kwamen we aan bij Kings Canyon NP. Onderweg was het heerlijk zonnig en een heerlijke temperatuur. In het park zijn we eerst even langs het Visitor Information voor informatie gegaan over wat we kunnen bekijken en dan snel even ergens een picknick plaats opzoeken om te lunchen. De lunch hebben we erg snel gedaan, want het was mega druk met uiteindelijk 5 bussen vol met toeristen en ook was het behoorlijk koud geworden. Na de lunch zijn we naar de General Grant Tree gereden, de een na grootste seqoia boom ter wereld en inderdaad hij was best groot :-) Daarna zijn we de vallei ingereden en hebben we bij een aantal lookouts gestopt. Ook hebben we op de terugweg de vallei uit de Roaring Falls en Grizzly Falls bekeken.

Nadat we de vallei weer uit waren, zijn we door Sequoia National Forest en Sequoia National Park gereden op weg naar ons hotel. Omdat we morgen de hele dag hebben om deze twee parken te bekeken, zijn we verder nergens meer gestopt en in een keer doorgereden. Nou ja nadat we een flinke hagelbui hadden gehad, zagen we daarna sneeuw langs de kant van de weg liggen, daar zijn we natuurlijk wel even gestopt en hebben we een paar sneeuwballen gegooid. Aangekomen in Three Rivers vonden we al vrij snel ons hotel en werden we door de meneer van de receptie naar onze suite gebracht. Toen we vroegen welke parkeerplaats voor ons was, wees hij naar de VIP plek, wat blijkt we zitten in de VIP suite ... Een woonkamer en mini keuken, met een balkon met fantastisch uitzicht op de bergen, twee slaapkamers en een badkamer. Het zonnetje scheen lekker, dus we zijn snel wat boodschappen gaan doen, zodat we daarna onze borrel lekker op het balkon konden drinken. Vandaag hebben we lekker simpel gegeten en na het eten hebben we nog een spelletje gespeeld met een kopje thee.

Overnachting: Sierra Lodge VIP Suite
Aantal mijl: 306
Weer: bewolking, onderweg een flinke hagelbui, bij het hotel weer zonnig 12-20 graden

21 mei Sequoia National Park

Het ontbijt bij ons hotel viel een beetje heel erg tegen, dus hebben we op onze kamer alsnog maar zelf wat gegeten. Daarna hebben we nog even koffie gedronken en daarna zijn we op pad gegaan. Bij de eerste lookout zagen we al dat het in de bergen erg mistig was, sterker nog we zagen de mist gewoon langs de berg naar beneden komen. Mmmm dat betekent dat we gelijk een aantal stops kunnen schrappen van onze lijst, want uitzicht zul je daar nu niet hebben. Maar er stonden nog meer punten op onze wensenlijst, dus we zijn doorgereden, maar onderweg merkten we dat het steeds mistiger begon te worden, dus tegen de tijd dat we bij de General Sherman Tree (de grootste boom ter wereld)waren, zaten we volledig in de mist. We hebben de boom kunnen zien, maar alleen van dichtbij, bij het zicht over een veld waarbij je de hele boom zou moeten zien, zagen we heen nog een schim en terug helemaal niets meer. Terug bij de auto stond er een Park Ranger, dus daar hebben we even gevraagd of de mist vandaag nog zou optrekken. Helaas niet, sterker nog ze verwachten vanmiddag regen en sneeuwbuien. Tja, laten we dan nog naar het Sequoia Museum gaan en dan maar terug naar ons hotel, want door de mist zien we niets van het park en regen daar zitten we ook niet echt op te wachten. In het museum hebben we gelezen hoe sequoia bomen zo groot worden, zo oud kunnen worden en waarom bosbranden zo belangrijk zijn voor het voortbestaan van de bomen, was erg interessant.

Rond lunchtijd waren we weer terug bij ons hotel en hebben we hier even wat gegeten. Na de lunch zijn we toch weer in de auto gestapt en hebben we een tochtje door het dorp gemaakt. Bij het Three Rivers Museum zijn we even uitgestapt, een museum met allerlei voorwerpen uit de geschiedenis van Three Rivers, was leuk om te zien. De meneer van het museum vertelde ons over een oud houten postkantoor dat verderop in een volgend dorp te bekijken was, dus daar zijn we ook even naar toe gereden. Een heel klein gebouwtje, dat nog steeds als postkantoor wordt gebruikt, 1 uur per dag zit er iemand om post in ontvangst te nemen. Verder zaten er meerdere postbussen, die ook nog daadwerkelijk door de bewoners van het dorp worden gebruikt. vanaf het postkantoor hebben we nog een rondje door de omgeving gereden.

Nu hebben we net weer even gegeten en nu gaan we een kopje thee drinken en een spelletje spelen. Daarna weer lekker slapen, want morgen hebben we een hele lange dag voor de boeg.

Overnachting: Sierra Lodge VIP Suite
Aantal mijl: 73
Weer: bewolking, in het park dichte mist 8-16 graden

• 23 Mei 2015 - 07:48

Cor:

Mariska en gilbert Tine en piet .
    Een goede morgen van ons uit Nederland ,je hebt weer een mooi
    verslag geschreven ,jullie genieten vast van alles wat er op je weg komt ,!!
    Gr van ons joke en Cor

• 25 Mei 2015 - 19:30

Roland:

Mooie verhalen en belevenissen tot nu toe. Deels heel herkenbaar (auto ophalen bij die mega-garage op Union Sq., Alcatraz en die afstanden die (b)lijken te fluctueren), maar deels ook niet (beren in Yosemite - jaloers!). Het klinkt in ieder geval alsof jullie flink genieten. Nog veel plezier en ik hoop dat we na terugkomst ook je verhalen 'live' horen. Grtz, Roland