Luxe afsluiting van onze reis - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Gilbert en Mariska van Drogenbroek - WaarBenJij.nu Luxe afsluiting van onze reis - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Gilbert en Mariska van Drogenbroek - WaarBenJij.nu

Luxe afsluiting van onze reis

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Gilbert en Mariska

10 Juni 2015 | Verenigde Staten, South Lake Tahoe

5 juni Moab - Salt Lake City

Vanmorgen zijn we gestart met de Scenic Byway langs de Colorado River, een kleine omweg, maar wel ontzettend mooi. Aan het einde van de Scenic Byway lag Cisco, volgens de informatie die we hadden een ghosttown, maar dat viel best tegen, alleen een paar vervallen houten huisjes, totaal overgroeid. Wel heel leuk was dat we een veld vol groundhogs (marmotten) zagen, heel grappige beestjes om te zien. Daarna zijn we de Freeway opgegaan om naar Salt Lake City te rijden. Onderweg werd het even heel donker, maar we hadden weer geluk, de bui viel pas nadat we op een picknick area hadden gelunchd. Het was een zware bui, met flink onweer, maar al snel werd het weer droog.

Rond 16 uur kwamen we aan in Salt Lake City en vrij snel hadden we ons hotel al gevonden. We hebben twee kamers naast elkaar, dat was ideaal. Nadat we een borrel hebben gedronken, zijn we de stad ingereden, om een hapje te eten en wat te shoppen. Het shoppen viel tegen, niet heel veel winkels in dat winkelcentrum, maar ik heb wel mijn geurtje bij A&F kunnen scoren :-). Na nog een kopje thee en een spelletje op de kamer, gaan we lekker slapen.

Overnachting: Crystal Inn Hotel Salt Lake City
Aantal mijl: 355
Weer: onderweg regen, in Salt Lake City bewolkt 16-24 graden

6 juni Temple Square en Pioneer Museum

Na een heerlijk ontbijt in ons hotel zijn we op weg gegaan naar de stad. De auto hebben we geparkeerd dichtbij Temple Square, zodat we gelijk konden starten met onze Mormonen ontdekkingsdag. we zijn eerst naar binnen gegaan bij het Information Center, maar helaas was dat een ruimte met meerdere exposities, maar nadat we de exposities bekeken hadden, werden we door een meisje aangesproken en zij gaf ons gelijk een plattegrond en informatie wat we konden doen die dag. Er lopen op het hele terrein overal groepjes van 2 meisjes rond, die je van informatie kunnen voorzien en uiteraard indien gewenst je bijna kunnen bekeren tot het Mormonen geloof. Ze begroeten je in ieder geval allemaal met een nog grotere lach, wat na verloop van tijd eigenlijk ook wel weer lachwekkend werd. Maar goed toen we wisten wat er allemaal op het Square te zien was, zijn we een rondje gaan lopen om alles te kunnen bekijken. In de Tabernacle was een bellen muziek orkest aan het oefenen, ontzettend mooi. De akoestiek van deze zaal is echt fantastisch. In de Family History Library hebben we met een vrijwilliger achter de computers gezeten. Mijn moeder had een vraag over haar familie en dat hebben we proberen uit te zoeken. Ontzettend indrukwekkend hoeveel informatie de Mormonen hebben verzameld vanuit de hele wereld en hoe ze het voor elkaar krijgen om dan nog zelfs meer informatie boven water te krijgen via een lijst van sites die ze hebben verzameld. Voor de Library was het jaarlijkse feest gaande, onderdeel daarvan was het maken van de grootste familiefoto ter wereld (iedereen is tenslotte familie van elkaar), dus daar staan we ook op :-)

Hierna zijn we naar de Foodcourt in het winkelcentrum tegenover Temple Square gelopen om even wat te eten. Weer op Temple Square zijn we naar de Beehive House gelopen, om daar een rondleiding te doen door het huis waar de oprichter van de Mormonen Bingham Young woonde met zijn 19 vrouwen en 56 kinderen. Aangezien poligamie sinds iets van 1850 is verboden, werd er niet over zijn vrouwen gesproken en ging de rondleiding alleen over hem en 1 vrouw. De twee meisjes die ons rondleiden vertelden enthousiast over hun geloof en waren echt bezig om ons over te halen ons er ook in te verdiepen. Al deze jongeren (op het plein, in de Library en hier in de Beehive) zijn vrijwilligers van over de hele wereld die anderhalf tot twee jaar op missie gaan, in dit geval dus zieltjes winnen op Temple Square. Normaal gesproken kun je dan ook nog het Lion House bekijken, ook een huis waar Bingham Young heeft gewoond, maar dit huis van deze zaterdag helemaal afgehuurd voor allerlei feestjes.

Dus zijn we de auto maar weer gaan ophalen om naar de Utah State Capitol te rijden, een Capitool gebouw waar je volgens de Tourist Information een mooi uitzicht zou hebben over de stad. Nou het Capitool was mooi, maar het uitzicht hebben wij vast gemist, want dat was er niet. Naast het Capitool was het Pioneer Museum, een verzameling van artikelen uit de Pioneerstijd. Hier was zoveel te zien, het was gewoon te veel, 4 verdiepingen vol. Maar wat hebben we een mooie dingen gezien, oa een ouderwetse brandweerauto, pioneers huifkarren, gebruiksartikelen, foto's, ingerichte ruimtes zoals het in die tijd geweest moet zijn. We hebben er best een tijd rondgelopen.

Weer terug in ons hotel, barstte de bui los, het ging even flink te keer, dus hebben we de bui even afgewacht en toen zijn we naar de buren gelopen om bij Denny's wat te eten. Na weer een spelletje kaart, hebben we de koffers weer gepakt voor onze reis van morgen.

Overnachting: Crystal Inn Hotel Salt Lake City
Aantal mijl: 8
Weer: bewolking met later regen 22-27 graden

7 juni Salt Lake City - Elko

Vanmorgen toch weer vroeg opgestaan want we willen naar het optreden van het Mormon Tabernacle Choir op Temple Square. Dat optreden wordt elke zondagochtend om 9.30 uur opgenomen voor radio en TV en dat al sinds 1929. Het is wel wie het eerst komt wie het eerst maalt, dus we willen er om 8.30 uur al zijn, dan gaan de deuren open. We konden dus mooie plekjes uitzoeken, met goed zicht op het koor. We hadden verwacht dat we dan een uur moesten wachten, maar het bleek dat er dan al wordt geoefend en zelfs het hele optreden wordt al een keer uitgevoerd, voor timing van de TV uitzending. Tijdens het oefenen mochten we ook video en foto's maken, tijdens de uitzending is dat niet toegestaan. Tijdens het oefenen bleek ook het Bell orkest dat we gister al hoorden in de Tabernacle vandaag mee te spelen, dat gebeurt maar af en toe, dus dat was een bonus. Om 9.25 uur werden we officieel welkom geheten bij de uitzending en werd ons verteld dat dit nog een goed moment was om te hoesten of niezen, want tijdens de uitzending was dat niet wenselijk. De akoestiek van deze zaal is zo goed, dat je een muntje kunt laten vallen en dan hoor je het nog aan de andere kant van de zaal. Het optreden was erg mooi, dus thuis gaan we nog eens een keer op YouTube de uitzending nakijken. We hebben er echt van genoten.

Weer terug bij ons hotel hebben we nog even wat koffie gedronken en toen hebben we de auto ingeladen en zijn we weer op pad gegaan. Met alleen een plaspauze en een lunchpauze zijn we doorgereden naar Elko. Onderweg gingen we weer naar een andere staat en dat betekende in dit geval dat we een uur kwijt raakten. In Elko hebben we eerst ingecheckd in ons hotel en na even wat boodschappen te hebben gedaan, zijn we nog even op pad gegaan om door de Moloinne Canyon naar de Ruby Mountains te rijden. Mooie uitzichten onderweg op de bergen, erg genoten van deze rit. Na een borrel op de veranda, zijn we lopend naar een restaurant in de buurt gelopen, waar we lekker hebben gegeten.

Overnachting: Esquire Inn Elko
Aantal mijl: 300
Weer: zonnig met een wolkje 25-29 graden

8 juni Elko - South Lake Tahoe

Vandaag weer een lange rit op de planning en onderweg willen we een kleine omweg maken langs Virginia City, een soort van ghost town. Onderweg in de 40 Mile Desert wat gegeten en daar op borden gelezen hoe dodelijk deze Desert in de Pioneerstijd is geweest: bijna 4000 muilezels, ruim 5000 paarden, ruim 3000 vee en bijna 400 pioneers zijn in een periode van 10 jaar daar overleden tijdens hun tocht naar het westen. Aangekomen in Virginia City bleek dit niet echt een ghost town, maar meer een vercommercialiseerde toeristentrekker te zijn, maar we hebben er evengoed even leuk rondgelopen en onderweg lekker een ijsje gegeten. De huisjes waren nog wel echt en veel van de Saloons hadden een kleine expositie of oude banksafe om te bekijken. Was leuk voor even onderweg.

Daarna nog een uurtje doorgereden naar South Lake Tahoe, waar we een luxe kamer in een resort hebben geboekt met bubbelbad. Het resort zit op een mooie locatie buiten de drukte van het stadje, dus onze aankomst was nog leuk. Maar ja toen gingen we inchecken ... Ik moest een formulier ondertekenen en ineens zag ik dat het bedrag van de reservering helemaal niet klopt, veel meer dan wat ik op Booking.com geboekt heb. Dus we vragen aan de dame van de receptie hoe dat komt, nou we hebben een dure kamer gereserveerd. Ja dat zal wel, maar op mijn reservering staat een ander bedrag en dat is wat ik geboekt heb. Nee dat was de prijs per nacht, vond ze, dus ik er tegen in dat we voor onze hele vakantie al reserveringen hebben gemaakt en dat bij al deze reserveringen in de afgelopen 4 weken, de prijs op de reservering een totaalprijs is en geen nachtsprijs. Nou dan klopte de prijs niet en dus moesten we maar genoegen nemen met een kleinere kamer, tja dat dacht ik toch ook niet, ik wil krijgen wat ik gereserveerd heb. Dus de manager erbij gehaald, die ging wel met Booking.com bellen en dan zou Booking.com mij wel even vertellen dat de prijs per nacht was ... Dus ik mee naar haar kantoor, maar ik heb Booking.com niet eens aan te telefoon gehad, want al vrij snel ging haar discussie met Booking.com dat het niet mogelijk was dat deze kamer voor deze prijs was aangeboden en dus dat er een fout door Booking.com was gemaakt. Hoe dan ook, wij krijgen de kamer voor de prijs zoals op mijn reservering staat, zij het met tegenzin van de manager :-)

En dus zitten we nu in twee geschakelde luxe kamers, met in iedere kamer een zithoek, keuken met eettafel, slaapkamer, badkamer en een bubbelbad. En dat voor net iets meer dan 100 dollar per nacht, ja we snappen nu wel dat deze prijs niet klopt, maar goed dat is niet ons probleem. We hebben in het hotel in de Pub even wat gegeten en na een spelletje kaart, hebben we ieder in onze eigen kamer het bubbelbad gevuld en hebben we lekker even gebubbeld.

Overnachting: Tahoe Seasons Resort South Lake Tahoe
Aantal mijl: 358