Carrera NP - Reisverslag uit Tárcoles, Costa Rica van Gilbert en Mariska van Drogenbroek - WaarBenJij.nu Carrera NP - Reisverslag uit Tárcoles, Costa Rica van Gilbert en Mariska van Drogenbroek - WaarBenJij.nu

Carrera NP

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Gilbert en Mariska

10 Mei 2018 | Costa Rica, Tárcoles

8 mei San Jose - Tarcoles

Vannacht helaas nog steeds niet echt goed geslapen, maar al wel meer dan gister. We waren dus weer vroeg wakker, dus vroeg aan het ontbijt en lekker op tijd op weg naar de Car Rental. Waar het gister helemaal goed ging met de taxi van en naar het Hard Rock Café, zijn we vanmorgen helaas genaaid waar we bij stonden en moesten we bijna net zoveel betalen als gister in totaal, maar ja je kunt op dat moment verder niets anders dan betalen ... les voor een volgende keer ...
Ook bij het ophalen verliep niet alles voorspoedig, we hadden de auto helemaal geïnspecteerd en al ingeladen toen die man er achter kwam dat de tank niet vol was en aangezien je de auto weer vol moet inleveren was dat een probleem ... dus wij met hem mee naar het parkeerterrein om te kijken of er nog een andere auto beschikbaar was. En daar begon dus het hele festijn weer opnieuw, auto helemaal inspecteren en aangezien ze beide vol met schade zaten, was dat best een klus ... er was denk ik op het hele formulier geen plekje meer op de auto waar geen schade zit, maar goed rond 10 uur gingen we toch op weg. Het was geen verre rit vandaag, dus we hebben rustig aan gedaan om even aan de auto te wennen. Het is echt een oude bak, bij ieder bobbeltje rammelt die hele auto, maar hij gaat ons vast overal brengen deze vakantie! Onderweg hebben we even gestopt om wat te drinken en daarna zijn we naar de brug bij Tarcoles gereden, waar je vanaf de brug talloze krokodillen kunt zien, erg indrukwekkend om te zien. Naast ons stond een jongetje die fanatiek aan het tellen was, hij zag er 32. Vervolgens zijn we over een dirt road naar onze lodge gereden. We moesten even wachten op onze kamer en we kregen daarna een upgrade naar een bungalow. Qua ruimte in de kamer maakt het niet veel uit, maar de badkamer is echt zeer gaaf bij die bungalows, heel ruim en een grote douche met kop vanuit het plafond. Nadat we ons geïnstalleerd hadden, zijn we weer in de auto gestapt op zoek naar een supermarkt om wat boodschappen te doen. Deze was vlakbij het stadje Jaco, dus zijn we daar gelijk ook even op zoek gegaan naar een postkantoor om de kaarten op de post te doen. Ook zijn we daarna naar Jaco Beach gereden waar we heerlijk in het zonnetje een wandeling op het strand hebben gemaakt en bij een barretje even wat hebben gedronken. De golven waren erg hoog en er waren dus veel mensen aan het (proberen te) surfen. Weer terug bij de lodge zijn we op onze veranda gaan zitten met onze borrel. In de verte zagen we steeds de bomen bewegen, maar eerst niet echt welke dieren het waren, het waren brulapen, erg leuk om te zien. Toen ineens lawaai naast of boven onze bungalow en ja hoor ook daar zaten apen. Ze maakten heel veel herrie en bij het zwembad stonden veel mensen ook naar de apen te kijken, dus zijn we daar ook even gaan kijken en ja hoor daar zaten er tientallen te brullen maar ook te spelen met elkaar. Het is vandaag hier ontzettend warm en benauwd en we zagen en hoorden het in de verte al onweren. We hebben net bij het restaurant van de lodge gegeten, 3-gangen menu met keuze uit vis, kip en varken, maar lekker gegeten. Nadat we weer terug in de bungalow waren hoorden we op het dak wat gespetter, maar de regen lijkt niet echt door te zetten hier.

Overnachting: Cerro Lodge Tarcoles
Weer: zonnig 31 graden erg benauwd en in de verte onweer
Afstand: 4,5 km gelopen / 152 km gereden

9 mei Carrara NP

Vanmorgen stond de wekker vroeg want om 8 uur moesten we ons bij de ingang van het NP melden voor een wandeling met gids. Dus na het ontbijt zijn we gelijk op pad gegaan richting het NP. Daar aangekomen moesten we even wachten, maar al snel kwam er iemand naar ons toe, wat onze gids bleek te zijn. Er waren nog 3 andere gasten en toen die er waren konden we gaan. Op de parkeerplaats zagen we al de eerste leguanen, altijd leuk. We waren nog maar net op het pad gestart toen de gids naar een boom in de verte wees, hij zag daar een grote groene leguaan, hij zette zijn verrekijker neer zodat we allemaal konden kijken. Maar jeetje zeg, dat die man dat op die verte gewoon zo zag, wij zagen het bijna niet met het blote oog. Eerst een rondje bij de ingang van het park gelopen en onderweg veel dieren gezien, veel kleine zwart groene kikkertjes, een golden-naped woodpecker, leguanen, een agoutis, enz.
Daarna zijn we in de auto gestapt en 2 km terug weer uitgestapt om ook daar een rondje te lopen, voornamelijk op zoek naar de aapjes. Maar daar moesten we toch echt een heel eind voor lopen, de gids wilde het bijna opgeven, maar toen vonden we ze toch nog en ook gelijk een heleboel white faced capucin monkeys. Ze waren zich heel erg bewust van onze aanwezigheid en gooiden takken en bladeren naar ons toe. Op de terugweg hadden we mazzel dat de gids eerst een vogel met een oranje kop vond (weten de naam helaas niet meer, wellicht iets met motmot) en daarna ook nog de macaws hoorde en vond. Dus hebben we even rustig naar Scarlet macaws gekeken. Erg leuk, de gids nam via zijn verrekijker foto's met onze telefoons, zodat we ook een foto van dichtbij hebben. Weer terug bij de auto bood de gids nog aan om naar Tercoles Beach te rijden, want ook daar zitten macaws en daar zouden we ze dan beter zien, nou daar zaten er wel 10-20, rustig zittend, vechtend en vliegend, erg mooi zo'n extraatje!
Daarna zijn we even een broodje voor de lunch gaan halen en dat hebben we op onze veranda opgegeten. Na de lunch hadden we allerlei plannen, maar in plaats daarvan zijn we allebei in slaap gevallen. Toen Gilbert weer wakker werd, ging hij buiten kijken en zaten er 8 macaws in de tuin bij de lodge. Dus hebben we die nog weer een tijdje bekeken en daarna even bij de lookout gekeken. Tijdens onze borrel op onze veranda, zagen nog weer een paar brulapen en kwam die bui die de hele middag al rond hing eindelijk ook bij ons aan. Net hebben we weer bij de lodge wat gegeten en nu zitten we nog weer wat te lezen en voorbereiden voor morgen.

Overnachting: Cerro Lodge Tarcoles
Weer: zonnig 28 graden iets minder benauwd en in de middag even een flinke bui
Afstand: 6,7 km gelopen / 52 km gereden

PS Bij het verhaal van San Jose en dit verhaal komen zo ook wat foto's.

• 12 Mei 2018 - 08:13

Cor:

Alweer een mooi verslag jullie genieten ,,en zien heel wat moois dat is de
    bedoeling ,Gr van ons en jillus .