Singing in the rain! - Reisverslag uit Hell's Kitchen, Verenigde Staten van Gilbert en Mariska van Drogenbroek - WaarBenJij.nu Singing in the rain! - Reisverslag uit Hell's Kitchen, Verenigde Staten van Gilbert en Mariska van Drogenbroek - WaarBenJij.nu

Singing in the rain!

Blijf op de hoogte en volg Gilbert en Mariska

07 November 2014 | Verenigde Staten, Hell's Kitchen

4 november
Wel wat vroeg wakker vandaag, maar lekker rustig aan gedaan en rond 9 uur waren we bij Central Park. Eerst zijn we naar de fietsverhuur gegaan, want we gaan fietsen huren en dan 4 uur door Central Park rijden. Op de fiets hebben we even koffie en thee bij Starbucks gehaald en deze hebben we op een bankje in het park rustig opgedronken. We hadden mazzel vandaag, het park is afgesloten voor auto's dus we kunnen rustig rondrijden. We zijn naar onze eerste stop gereden, Bethesda Terrace en Fountain met een mooi uitzicht op The Loeb Boathouse. Bij het Boathouse hebben we natuurlijk ook even wat gedronken, erg leuk. Klimmend en dalend zijn we doorgereden naar Onassis Reservoir, een heel groot meer midden in het park. We zijn helemaal om het Reservoir gereden en hebben onderweg nog wat foto's gemaakt van de mooie uitzichten. Weer een stuk verder hebben we nog gekeken naar Bow Bridge en bij de John Lennon memorial Strawberry Fields. Toen was het al weer tijd om de fietsen in te leveren.
Daarna zijn we naar Radio City Hall gelopen, waar we een rondleiding willen doen. We kunnen over een kwartier gelijk aansluiten, dus nog snel aan de overkant wat te eten halen, maar we hadden niet eens genoeg tijd om het op te eten. De rondleiding was geweldig! In de grote zaal hadden we de mazzel dat ze net gingen oefenen voor de Christmas show die vrijdag in première gaat, we konden dus even twee nummers meekijken, gaaf! Verder hebben we een video over de historie bekeken en mochten we even praten met een Rockette. De Rockettes zijn de danseressen die de komende twee maanden 6 Christmas shows per dag gaan doen! Het hele gebouw was natuurlijk al helemaal in Kerstsfeer, erg mooi om te zien. Na de rondleiding zijn we richting Top of the Rock gelopen om kaarten te halen om rond zonsondergang naar de top te gaan. Het was kennelijk erg druk, want we konden pas kaarten krijgen voor half 7, maar dat geeft niet, want dan zien we de stad 's avonds, ook mooi. Tot die tijd hebben we wat rondgelopen op 5th Avenue en Madison Avenue en hebben we rustig wat gegeten.
Om half 7 zijn we de rij naar de top ingegaan en toen in 43 seconden naar de 67e verdieping. Wat een mooi uitzicht met al die lichtjes. Het Empire State Building had allerlei knipperende lichtjes, zo gaaf. Je kunt op 3 verschillende verdiepingen rondlopen, waardoor je overal een mooi uitzicht hebt. Weer beneden zijn we naar Times Square gelopen, waar we natuurlijk even zijn binnengelopen bij de M&M's Store. Blijft bizar een winkel van 3 verdiepingen rondom een choco snoepje! Midden in de winkel was er ook ineens een dans optreden van het personeel met twee M&M's, erg grappig. Na nog even op Times Square te hebben rondgelopen en gezeten, zijn we met de metro weer naar het hotel gegaan.

5 november
Vandaag moesten we onze plannen een beetje bijstellen, want omdat het winterseizoen hier is begonnen, zijn alle attracties niet meer zo heel frequent en af en toe op rare tijden, dus paste een boottocht niet meer in ons programma. Maar dat geeft niet, want dan kunnen we het eens een dag wat rustiger aan doen. We zijn na ons ontbijt lopend naar het Intrepid Sea, Air & Space Museum gegaan. Dit is een museum op een vliegdekschip. Na aankomst zijn we eerst de onderzeeër Growler gaan bekijken, erg apart om te zien hoe klein de ruimtes op zo'n boot zijn, niet te geloven dat er dan in de 80 personen maanden in die kleine ruimtes leven. Vervolgens zijn we het vliegdekschip in gegaan, nog ongelofelijker want hier leefden 3200 mensen! Er was een expositie over de historie van het schip en op het vliegdek stonden allerlei vliegtuigen en helicopters die gelinkt zijn aan deze historie, erg leuk om te zien. Maar nu gingen we naar de expositie, waar we eigenlijk voor kwamen ... The Space Shuttle Pavilion! Ze hebben hier een echte Space Shuttle staan, nou ja de eerste dan, op basis waarvan de volgende Shuttles zijn gebouwd, deze is dus eigenlijk nooit echt in de ruimte geweest, maar toch een Space Shuttle! Je loopt het Pavilion binnen en dan tot onze grote verbazing staan we gelijk al onder de Shuttle. Echt een groot ding die Shuttle, indrukwekkend om te zien! We hebben hem van alle kanten bekeken en ook de verder historie van de Space Shuttle bekeken.
Na de lunch zijn we weer in de richting van het hotel gelopen, om bij Madison Square Garden de All Acces Tour te doen, een rondleiding achter de schermen. Tijdens de rondleiding zie je onder andere hoe ze in een paar uur van een basketball veld naar een ijshockey veld gaan, interessant aangezien hier om de dag de Knicks en de Rangers spelen. Het blijkt dat het ijs er gewoon het hele seizoen ligt en dat er een isolatievloer overheen gaat als er andere evenementen zijn. We merken wel dat het ijskoud is in de hal, dat wordt dus dikke kleding aan vanavond! De kleedkamers mochten we helaas niet zien, aangezien de spelers van de NY Rangers zich daar al aan het voorbereiden zijn.
Na de rondleiding zijn we op ons gemak naar het hotel gegaan om even te relaxen voordat we naar de wedstrijd gaan. Weer terug bij de Garden merken we gelijk dat hockey publiek anders is dan basketball publiek, ze zijn veel meer gekleed in de kleuren van het team en maken ook behoorlijk meer geluid. Het was een spannende wedstrijd, de Red Wings hadden veel kansen, maar de NY Rangers kwamen in de eerste period voor met 2-0. Maar helaas binnen een paar minuten in de tweede period kwamen de Wings gelijk. In de derde period werd het nog 3-3, dus kwam er een verlenging, die al vrij snel door de Rangers werd gewonnen door een golden goal. Conclusie: fantastische avond, maar wat een agressief spel is dat hockey!

6 november
Het zou vandaag eerst een beetje regenen, maar inmiddels zijn de voorspellingen al de hele dag regen. En inderdaad als we wakker worden regent het flink. Maar we laten ons niet kennen, we vertrekken gewoon voor onze wandeling in Brooklyn en over de Brooklyn Bridge naar Manhattan. De wandeling hebben we wel wat ingekort want het had weinig zin om in het park bij Brooklyn te lopen, aangezien er door de mist toch geen uitzicht op Manhattan was. In de regen is het wel lekker rustig wandelen op de Brooklyn Bridge :-) Weer in Manhattan hebben we even wat gegeten en toen zijn we via Chinatown, Little Italy en Tribeca gelopen. Wat ons in Chinatown opviel was dat er echt om de winkel een kapper zit, kennelijk doen die Chinezen veel aan hun haar. Verder hebben we genoten van de wandeling.
Met de metro zijn we weer uptown gegaan, naar Times Square. Daar hebben we weer even rondgelopen en om 4 uur hadden we een wandeling Inside Broadway geboekt. De wandeling bracht ons langs alle grote theaters en de gids vertelde veel over de producties en theaters, leuk om allemaal te horen. Na de wandeling zijn we bij het Hard Rock Café gaan eten en na het eten hebben we nog een laatste rondje over Times Square gemaakt. Nu zijn we weer op de hotel kamer, onze laatste nacht in New York. Morgenochtend de koffers weer inpakken en rond 1 uur vertrekken we richting het vliegveld. Zaterdagochtend vroeg zijn we weer terug in NL.

Om jullie een beeld te geven van de kilometers die we de afgelopen dagen hebben gelopen (met dank aan een leuke app op onze telefoons):
Zondag 15 km
Maandag 8 km